waris kukur berdarah
Penulis :
Kategori:
ISBN : 978-967-446-488-2
Halaman: 0
BERAT :0gram
RM 16.1

SINOPSIS

Kau milik dia, bila darahnya menitis pada matamu...

Setelah bertahun-tahun tidak pulang ke kampung, kini Hakim kembali bersama isteri dan anak-anak atas tuntutan kerja. Hanya itu kampung yang Hakim ada kerana dia dipelihara oleh keluarga angkat sejak kecil. Rumah pusaka itu terpaksa didiami semula meskipun tahu kepulangannya bagaikan menjerat diri sendiri.

Kukur berdarah mencari warisnya. Sudah lama ia menanti kepulangan Hakim. Tanpa siapa ketahui, ada yang menjaga kukur itu. Kukur itu perlukan darah warisnya untuk terus menghidupkannya semula. Persembahan kukur menari sudah lama tidak dimainkan.

Pertemuan semula Hakim dengan sepupu angkatnya, Dina telah menerbitkan kembali bait-bait percintaan antara mereka yang dulunya terhalang. Perkenalan isteri Hakim, Imanina dengan Opah Jarah pula telah mengundang kecelakaan pada mereka sekeluarga. Berjayakah kukur berdarah mendapatkan warisnya?

“Aku tak mahu cucu Abang Megat jadi mangsa! Aku takkan biarkan kau lakukan persembahan tu yang akan meragut nyawa lagi!” - Danial.

“Jangan ganggu kerja aku kalau tak nak pertumpahan darah berlaku dalam keluarga kau! Ingat teh, jangan kata aku tak bagi amaran!- Jarah

“Kita dah tak banyak masa, Akim. Kamu dah guna benda tu. Pak long bimbang keluarga kamu dalam bahaya terutamanya diri kamu. Pak long risau sebab benda tu memang nakkan kamu.” - Haji Yusoff.

KALENDAR
Imprint