antologi romantika – bulan madu di yarra valley
Penulis :Puteri Andalas
Kategori: Novel
ISBN : 978-983-124-869-0
Halaman: 704
BERAT :500gram
RM 26.00
SINOPSIS
Antologi Romantika adalah cerita pendek daripada lima orang novelis yang begitu mahir mentafsir makna cinta. Kisah cinta ini digarap dengan indah dan dipenuhi elemen-elemen kasih sayang, pengorbanan, pengertian dan penyesalan. Cinta adalah hak milik setiap insan. Carilah cinta kerana cinta ada di mana-mana.

JIKA ITU MAHUMU- EKA FAHARA
“Mungkin bila kita berjauhan, kita akan lebih menghargai hubungan ini. Jika suatu hari nanti, kita ditakdirkan bertemu kembali, mungkin itu petanda yang kita memang serasi untuk hidup bersama,” ulas Zara sayu.

BULAN MADU DI YARRA VALLEY – IRIS IXORA
“Biarpun saya kehilangan dia, tetapi saya masih punya mama, permata yang akan terus memancarkan cahaya dalam hidup saya. Saya tidak akan tunduk pada kekecewaan ini. Biarlah segala itu berlalu kerana saya akan pastikan semua ini tidak akan berulang kembali. Saya tidak akan jadi tuli dan buta lagi. Pengajaran yang terlalu pahit dan mahal harganya!”

MAWAR TIGA WARNA – PUTERI ANDALAS
“Aku tak berapa suka bau orkid, kekwa atau lili. Aku jatuh hati dengan bunga mawar. Yang merah, yang samar, yang kuning… tiga warna ni yang aku suka. Hmm… mawar lebih wangi dan cantik pada aku.”

API CINTA LANDO – NURASSYI RASHID
Aku selalu berdoa semoga Sephia gadis terakhir yang akan kucintai. Tapi apabila muncul Hanna, hatiku sedikit songsang pada kesetiaan cinta. Beberapa kali aku mengutuk diri sendiri kerana jatuh cinta lagi. Sememangnya, aku bukan lelaki yang setia. Mungkin begitulah lazimnya seorang lelaki. Senang jatuh cinta tanpa memikirkan risiko yang menantinya.

KASIH TERCIPTA UNTUKMU – DAMYA HANNA
“Jujur aku cakap, Hawa! Bayang-bayang Raif ada dalam diri dia. Mungkin sebab tu aku sukakan dia. Tapi, aku tak nak perasaan ni lagi. Aku nak hidup macam biasa. Aku tak nak jadi orang yang tak mampu lupakan kenangan lama. Hawa... kau tolonglah aku! Apa patut aku buat? Kenapa susah sangat aku nak lupakan Raif? Kenapa mesti Fairuz wujud dalam hidup aku dan buatkan aku teringat lagi pasal Raif?”
KALENDAR