kenangan semalam
Penulis :Mazmi bin Muhammad
Kategori: Novel
ISBN : 978-983-3669-53-0
Halaman: 496

RM 18.00

SINOPSIS
Rumiza, gadis berpendidikan tinggi yang tidak menghiraukan tentang hidup bersuami, sebaliknya lebih mementingkan tentang kerjaya sebagai seorang arkitek di sebuah syarikat pembinaan. Ibu bapa Rumiza pernah mencadangkan untuk menjodohkan anak gadisnya itu dengan anak Wan Mansur yang merupakan sahabat lamanya.

Tetapi Rumiza menolak cadangan itu dengan alasan dia masih belum bersedia untuk berumah tangga. Namun dalam masa yang sama, Rumiza berkawan dengan seorang jejaka bernam
a Faizul yang juga berjawatan arkitek di syarikat yang sama. Faizul, jejaka tampan itu diam-diam mencintai Rumiza namun memendam hasratnya kerana khuatir Rumiza enggan menerimanya atas kekurangan dirinya yang telah dibesarkan di rumah anak yatim.

Walaupun begitu Faizul tetap menyuarakan isi hatinya dan ternyata dia tidak bertepuk sebelah tangan. Cintanya bersambut dan dua jiwa semakin bertaut. Atas desakan keluarga Rumiza, mereka ditunangkan. Malangnya sebelum Rumiza dan Faizul disatukan sebagai suami isteri, emak Rumiza telah meninggal dunia akibat penyakit yang serius.

Kehilangan Puan Mariam amat dirasai Rumiza.Dia sering bersendirian untuk mencari ketenangan jiwa. Rasa bersalah sentiasa menyelubungi dirinya kerana tidak sempat memenuhi hajat emaknya yang ingin melihat dia menaiki pelamin. Lalu dia memutuskan pertunangan dengan Faizul. Apa yang terjadi seterusnya? Dapatkah Faizul menerima keputusan Rumiza sedangkan Faizul terlalu menyayangi Rumiza sepenuh hati?

KALENDAR