sarang
Penulis :Fitri Hussin
Kategori: Novel
ISBN : 978-967-498-022-1
Halaman: 416
BERAT :0gram
RM 26

SINOPSIS

Sebutan : Sa - rang

Sarang ialah sesuatu yang dibuat atau yang dipilih untuk tempat berteduh atau tempat penjahat (penyamun dll) bersembunyi.

Rania, novelis cinta yang sedang mengalami zaman kesuraman. Manuskrip cinta terbaharunya ditolak editor. Dek tercabar, dia memutuskan untuk menulis manuskrip novel bergenre seram demi mengangkat namanya semula.

Fatah, novelis seram yang sedang berada di puncak. Novel debutnya super bestseller. Hidupnya berubah 180 darjah dari zero ke hero. Dia bersetuju untuk menyiapkan sebuah lagi manuskrip seram dalam waktu terdekat. Tetapi mengalami kebuntuan idea dan mulai khuatir kemungkinan populariti yang sedang dikecapinya hilang.

Khalil, pemilik kedai buku online yang amat berjaya masih belum dapat memenuhi cita-citanya untuk menjadi seorang novelis hebat. Dia cuba menulis beberapa manuskrip, tetapi seperti kata kawannya karya-karyanya itu adalah sampah. Berasa tercabar dia berazam untuk menulis sebuah manuskrip seram lain tetapi terhalang kerana tidak menemui idea yang menarik.

Tiba-tiba, masing-masing menerima sebuah manuskrip seram. Mereka menghantar manuskrip itu ke syarikat penerbitan yang sama. Tiga manuskrip itu lulus untuk penerbitan tetapi berdepan satu masalah besar. Zahir mendapati tiga manuskrip itu sebenarnya adalah sebuah trilogi yang digelar Saga Gelemat.

Rania, Fatah dan Khalil bermati-matian mengaku bahawa trilogi itu adalah karya asli mereka. Tiada siapa yang mahu mengalah lalu jalan tengah diambil yang membuat mereka berenam berkumpul di sebuah rumah agam. Tanpa mereka sedari, pembunuh buas sedang menanti mereka di situ. Dia keluar dari sarang demi melunaskan dendam.

 

KALENDAR
Imprint