sumpah setia
Penulis :Aisya Sofea
Kategori: Novel
ISBN : 978-967-86-0948-7
Halaman: 504
BERAT :0gram
RM 30

SINOPSIS

SINOPSIS

“Yang pergi itu cinta. Mungkin yang datang itu jodoh. Yang pergi itu kekasih. Yang datang itu mungkin bakal suami kau. Mana tahu ke?”

Itu adalah kata-kata Isha, teman baik Nur Suria Anissa tentang Elias Lim Li Jun yang ingin mengahwini Anis dari saat pandang pertama mereka. Ketika Anis hilang kepercayaannya terhadap cinta, Elias menghadirkan diri. Tetapi bolehkah mereka berdua bercinta bila Elias, seorang lelaki peranakan Dutch Baba Nyonya dan Islam bukanlah agama fitrahnya?

Tatkala itulah Syed Umar, lelaki cinta pertama Anis datang untuk kembali dalam hidup Anis. Keluarga Anis mahu dia segera bernikah. Percaya dengan cinta pertama masih mekar, Anis akur dengan kehendak orang tuanya. Namun, Syed Umar ada rancangannya sendiri. Mahu keluarga Anis menanggung perbelanjaan perkahwinan mereka. Ketika itulah sikap sebenar Syed begitu jelas di mata Anis. 

“Jangan fikir aku terdesak sangat dengan duit bapak kau tu. Kalau kau tak beria-ia sangat nak kahwin dengan aku, aku pun tak hadap sangatlah nak kahwin dengan kau!”

Ayat lantang daripada Syed Umar, membuatkan Anis nekad untuk memutuskan hubungan mereka buat selamanya. Walau bagaimanapun, papa Anis tetap berkeras mahukan Syed sebagai menantu mereka. Orang Melayu sahaja akan lebih memahami adat, budaya dan agama sesama bangsa. 

Sanggupkah Elias yang kini sudah menjadi Ilyas Lim Li Jun Abdullah melepaskan cinta hatinya pada lelaki lain? Padanya, pastinya ada sesuatu yang ALLAH ingin berikan kepadanya. Selagi doa itu tidak putus, Ilyas yakin jodoh itu milik mereka. Tetapi benarkah jodoh itu milik mereka tatkala cincin milik Syed sudah tersarung di jari manis Anis?

KALENDAR
Imprint